Portfolio

creative work

Little Roomies
för Hemtex.

Little Roomies är ett helt nytt babykoncept till de allra minsta. Här finns allt från söta snuttefiltar och sköna bäddset till smart förvaring, fantastiska nattlampor och andra oemotståndliga inredningsdetaljer. Kollektionen säljs exklusivt i Hemtex butiker och på hemtex.se. Som copywriter har …

Co-design signerat
Tareq Taylor.

Hemtex senaste designsamarbete är signerat krögaren, tv-kocken och matinspiratören Tareq Taylor. Kollektionen har sin självklara plats i köket och som copywriter har jag varit delaktig i allt från produktnamn och pressreleaser till rörligt material, tävlingar i sociala medier, butiksmaterial, e-postutskick …

Hotel Selection
för Hemtex.

Hotel Selection är ett av Hemtex egna premiumvarumärken. Kvaliteten är hög och i kollektionen finns allt från underbar frotté till textilier som skapar hotellkänsla. Uppdraget var att fånga känslan i kollektionen och skriva en story att kommunicera till kunderna.

Kreativa koncept
för Hemtex.

Som kreativ copywriter för Hemtex har jag varit med och tagit fram flera olika kreativa koncept och kampanjer som har applicerats på Hemtex olika plattformar. Jag har skrivit sökoptimerade texter, content, annonser, e-post, pressmeddelanden och ADR/ODR. Kampanjerna har nått följare i …

ARC of Scandinavia
för Hemtex.

ARC of Scandinavia är ett stilfullt avskalat koncept inspirerat av den skandinaviska livsstilen. Tidlösa mönster, svala toner och härligt hållbara kvaliteter som skapar en harmonisk helhet. ARC of Scandinavia passar precis lika bra i det urbana cityhemmet som i sommarhuset. Kollektionen …

Konceptet
Simply honest.

Simply honest är en av många kampanjer och trender jag varit med och utvecklat för Hemtex. Jag har tagit fram namn, trendtexter, content, texter till sociala medier, pressmeddelanden, e-post, klubbutskick, ODR, ADR och övriga texter till hemsidan.

Premiärtext till
Still Alive.

Mannen, myten, legenden. Ronny Jönsson är tillbaka. Visst minns vi skinnkepsen och den skorrande accenten. För Kajskjul 8 och alla Ronny-fantaster var det inte en dag för sent. Jag skrev texten och var givetvis där på premiären!

ALRIGHT, JERKA!

Tidernas krogshow av en riktig rockklassiker. Här skrev jag texter för webben på uppdrag av Kajskjul8.  

Världens vackraste blir ansiktet utåt.

Ett par dagars plåtande och filmande i Artilleriets studio på Magasinsgatan i Göteborg med den här skönheten, Yvonne Ryding, resulterade i ett butikskoncept för JOY med kampanjsite, teaserfilmer, butiksmaterial, klubbutskick, nyhetsbrev etc.

WORKING HERO
FÖR VW.

Working Hero är ett kommunikationskoncept som jag och kreatörsteamet tog fram för Volkswagen Transportbilar. Uppdraget var att modernisera och uppdatera det befintliga kundvårdsprogrammet vi tidigare hade utvecklat (och kammat hem priser för!) under flera år. Konceptet Working Hero satte föraren i fokus för …

Puffar
för Hemtex.

Som copywriter för Hemtex skriver jag en hel del puffar till hemtex.se. Det ska vara kort, kommunikativt och gärna lite klipskt! Utöver dessa små puffar skriver jag sökoptimerade artiklar, guider och andra texter till hemtex.se. Jag skriver intressant content, texter …

Utveckling av
Lindex Club.

För Lindex har jag utvecklat Lindex Club i flera år. Tillsammans med kreatörsteamet har jag tagit fram relevant innehåll riktat till specifika målgrupper och skrivit säljande texter och intressant content. Arbetet har också varit att strategiskt utveckla Lindex Club. 

BH fick lyft
med nytt namn.

Lindex helt nya BH-kollektion behövde ett lyft. Uppdraget var att ta fram ett namn och en snygg hangtag. Den största fördelen med BH:n var den fina passformen som gjorde att BH:n satt perfekt oavsett storlek. Därför blev namnet på Lindex …

Värdefullt för framtiden.

För försäkringsbolaget If har jag skrivit många värdefulla texter till värdefulla människor. Både digital och postal kommunikation. Jag har skrivit om skadehantering och personförsäkringar, försäkringar till bil, hus och andra värdefulla ägodelar. Även upsell för att erbjuda kunderna en heltäckande …

Smaka på Göteborg.

I flera år har jag skrivit texter till Göteborgs Restaurangförening ”Smaka på Göteborg” som är ett samarbete mellan Göteborg & Co och restaurangnäringen i Göteborg för att sätta Göteborg på kartan som en kulinarisk destination. Här skriver jag om närmare …

Radio-
spottar för Bilia.

Skrev manus till tre radiospottar för Bilia. Tanken var att skapa attention till Bilias servicemarknad som däckförsäljning och däckskifte, butik och glasservice. Radiospottarna har gått rikstäckande.

Flygbolaget som
siktar högt.

Bromma Business Jet flyger affärsresenärer till destinationer över hela världen. Jag fick uppdraget att skriva den story som kommunicerar deras erbjudande.

Säljmaterial
till Evry.

Evry kom med uppdraget att hotta till deras säljmaterial med säljande och lättförståeliga texter till produktportföljen.

Oslagbara tillsammans.

För Team Sportia tog vi fram konceptet Tillsammans för att förmedla känslan av att träna tillsammans och visa på att allt är roligare när man är fler. Särskilt i idrottens värld. Och oavsett om det handlar om en lagsport med …

Nyheter på norska.

If kom med goda nyheter till alla norrmän som tecknat deras hemförsäkring. ADR:et uppmärksammade värdet av att vara försäkrad i förebyggande syfte.

Rivstart för
VW Crafter.

För Volkswagen Transportbilar tog vi fram tre postala (I know, det var tider det!) utskick/ADR för transportbilsmodellen Crafter. Först startade vi med en teaser, sedan kom ett erbjudande om provkörning och sist premiärkommunikationen. Redan innan lanseringen på den svenska marknaden …

Film för Högskolan
i Skövde.

En av fyra reklamfilmer som jag skrev manus till för Högskolan i Skövde. Uppdraget var att, med glimten i ögat, locka studenter till Högskolan i Skövde.

Smått och gott
för Sydsvenskan.

När jag var liten ville jag bli journalist. Till jag insåg att det inte är särskilt roligt att skriva som det är alla gånger. Jag tycker det är roligare att twista till sker och ting. Så jag blev copy istället. …

Boxer kickade igång HD.

Boxer var ett av mina konton när jag jobbade som copywriter på MRM Starsky/McCann i Stockholm. För dem har jag skrivit texter till allt från ADR/ODR, nyhetsbrev, kampanjsiter, informationsfilmer och all kommunikation i deras lojalitetsprogram/kundvårdsprogram. Faktum är att jag faktisk …

Bröllopstider
för Jarl Sandin.

För Jarl Sandin är det alltid bröllopstider. Denna fina bröllopsbroschyr hoppas vi gör drömmar till verklighet för alla ogifta. Allt man behöver göra är att säga JA. Generositeten var enorm då besökare på bröllopsmässan även fick ta med sig sin drömring hem …

Susanne sa kniiiiip.

Ett vakuumpackat ADR med ett svettband och en hälsning från 80-talsikonen Susanne Lanefelt skickades till utvalda reklambyråer för att uppmärksamma dem om ReklamService tjänster. Detta var det första steget i en tre-stegs-raket. Obs-värdet blev skyhöga 80%.

Vaccinera mera?

Stockholms Läns Landsting ville få fler i riskgrupperna att vaccinera sig mot årets influensa. Så här såg kampanjen ut. Annonser, affischer, banners, ADR och folder.

Annonser för NK.

Mitt första jobb som copywriter var för NK. Jag skrev korta annonstexter enligt tydliga grafiska riktlinjer. Och jag skrev VIP-inbjudningar till medlemmar i NK Nyckeln som är NK’s lojalitetsprogram. Här kan man tydligt se att det faktiskt inte var bättre …

Think outside the box.

Produktfolder till SpecialTekniks helt nya familjemedlem – the Auto-Order-Pack. Denna otroliga robot har på flera sätt övermänskliga krafter. Dessutom erbjuder den en helt ny packlösning som effektiviserar flöden och ökar lönsamheten. Idén think outside the box uppmanar till att tänka just utanför …

Smakfullt
för Santa Maria.

För Santa Maria foodservice var uppdragen varierande. Allt från att utveckla matkoncept och re-design av magasinet GoodTaste till att ta fram annonser och göra butikshyllor i mataffärer helt oemotståndliga. Jag har intervjuat mästerkockar som Lisa Lemke, Marcus Samuelsson och årets …

Story till
ny kollektion.

En ny katalog togs fram till den nya kollektionen. Vi skapade även ett koncept för att stärka varumärket. En story togs fram för att även stärka identiteten hos målgruppen.Jag skrev storyn och skapade känslan av att vara ”a true ocean …

Gamla kungar
i nya kläder.

Den senaste tiden har jag spenderat med Oskar II. Särskilt sena kvällar. Och helger. Resultatet hittar du på grandhotelmarstrand.se. En helt ny web i samarbete med Pär Thorbjörnsson (Partho) och Mikael Carlsson (Grafi). Sidan blev bra, tycker vi. Men bäst av allt är såklart the …

Tack från Lakritz.

På Lakritz reklambyrå gjorde vi ibland lite roliga utskick till våra kunder. Det var ju liksom det vi var bäst på. Det kunde vara en julhälsning med en twist eller en sommarpresent man sent skulle glömma. Ett år byggde vi …

Maxi Biltvätt.

Uppdraget för Maxi Biltvätt i Borås var att ta fram en idé till ett tydligt koncept som stärker fördelarna med Maxi Biltvätt. Vi tog fram vepor och abribuser, annonser, skyltar och butiksmaterial till ICA Maxi. Även en folder och övrigt …

Utställning
för Vitlycke.

För Vitlycke museum har uppdraget varit att skriva texter till utställningen om bronsålderns spännande värld. Här har jag skrivit om allt från dåtidens hantverk till hällristningarnas historia. Vitlycke museum är ett upplevelsecentrum för Tanums världsarv. Så ta en trip till …